

Spis treści:
Firma sprzedająca produkty online może dotrzeć do wielu osób, ale identyfikacja i konwersja odpowiednich leadów nie zawsze jest łatwa. Z drugiej strony firmy mogą rozszerzyć swoje działania w zakresie marketingu afiliacyjnego i konwertować szeroką publiczność za pomocą marketingu CPA (koszt pozyskania). W rezultacie zrozumienie CPA w marketingu cyfrowym a jego znaczenie dla nowoczesnego biznesu jest kluczowe.
Kim jest CPA w marketingu cyfrowym?
Marketing cyfrowy wykorzystuje linki, aby przyciągnąć potencjalnych klientów, ale przekonanie ich do kliknięcia baneru, skorzystania z linku i dokonania zakupu może być skomplikowane. Konkurencja jest duża, ale uwaga klientów i budżety reklamowe są ograniczone.
W takiej sytuacji kluczowe jest wybranie najlepszej strategii zwiększenia sprzedaży przy jednoczesnym wydaniu jak najmniejszych pieniędzy. W tym miejscu do gry wkracza CPA.
Jak już wcześniej powiedziano, CPA w marketingu cyfrowym może być używany jako statystyka i metoda płatności dla firmy, która chce promować się online. W porównaniu do innych podejść, koszt reklamy jest ustalany na podstawie liczby zakupów dokonanych za pośrednictwem wyświetlanej reklamy. Tak więc celem jest, aby klient zakończył całą transakcję, a nie tylko zobaczył lub krótko wszedł w interakcję z reklamą.
Dlaczego CPA jest ważne?
Koszt pozyskania klienta (CPA) firmy lub witryny internetowej jest jednym z najważniejszych wskaźników marketingowych. Pokazuje skuteczność finansową wszystkich działań marketingowych i sprzedażowych, szczególnie w połączeniu z innymi wskaźnikami marketingowymi, takimi jak wartość klienta w całym okresie jego życia (CLV).
Określenie zwrotu z inwestycji (ROI) dla wydatków na sprzedaż i marketing jest również istotne. Bez CPA firma ryzykuje płaceniem zbyt dużo za każde pozyskanie klienta lub płaceniem więcej niż jest warte pozyskanie nowego klienta. CPA może mieć kluczowe znaczenie dla zabezpieczenia długoterminowej rentowności firmy i opracowania solidnego planu pozyskiwania klientów.
4 zalety marketingu cyfrowego opartego na koszcie pozyskania (CPA)
Jeśli chcesz wykorzystać marketing CPA do promocji swojego sklepu internetowego lub marki, oto kilka zalet, o których powinieneś wiedzieć.
1. Może zwiększyć liczbę Twoich czytelników
Jedną z ogromnych zalet korzystania z marketingu CPA jest to, jak szybko możesz poszerzyć grono odbiorców. Współpracując z osobami wpływowymi, możesz przedstawić swoje produkty większej liczbie osób, zwiększając bazę klientów. Ta strategia jest korzystna dla dotarcia do nowej publiczności lub grupy demograficznej.
2. Wzmacnia reputację Twojej marki
Współpraca z partnerami poprzez marketing CPA przyciąga nowych klientów i wzmacnia reputację i rozpoznawalność Twojej marki. Może to mieć kluczowe znaczenie dla pozycjonowania Twojej firmy jako wiodącego konkurenta w branży, wzmacniając sprzedaż i obecność online. Takie zaufanie do wpływu strategii może być uspokajające dla odbiorców.
3. Jest dość niedrogi
Być może najważniejszą zaletą marketingu CPA jest jego niski koszt, co czyni go prostym podejściem dla firm każdej wielkości do komunikowania się z nowymi potencjalnymi klientami. Zamiast inwestować pieniądze w cyfrowe kampanie reklamowe, które generują wyświetlenia, kliknięcia i interakcje, ale nie skutkują leadami ani konwersjami, marketing CPA może pomóc Ci zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.
4. Na koniec, ryzyko jest niskie
Marketing CPA to strategia niskiego ryzyka zarówno dla firm, jak i podmiotów stowarzyszonych, ponieważ opiera się na wynikach. Ty i podmioty stowarzyszone, z którymi współpracujesz, zarabiacie pieniądze tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie pożądany cel. To motywuje podmioty stowarzyszone do promowania Twojej marki, ale Ty wypłacasz środki marketingowe tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie Twój docelowy cel. Takie bezpieczeństwo inwestycji może być pocieszające dla odbiorców.
Gdzie mogę stosować model kosztu pozyskania klienta (CPA)?
Płatność za kliknięcie
W przypadku PPC sprawy są bardzo proste. Możemy stworzyć kampanię, która maksymalizuje konwersje lub minimalizuje koszty konwersji.
Marketing afiliacyjny
W przeciwieństwie do reklam PPC, marketing afiliacyjny często pobiera opłaty za konwersje, a nie za kliknięcia lub ruch. W ten sposób unikasz ryzyka i kosztów związanych z pozyskiwaniem ruchu; zamiast tego zadowalasz się sprzedażą/leadami od swoich partnerów. Płaca sprzedawcy musi być wystarczająco atrakcyjna, aby opłacało się mu generować ruch dla Ciebie.
Marketing wpływowy
Atrakcyjność marketingu influencerskiego polega na tym, że nie musisz wydawać pieniędzy za każde kliknięcie. Zamiast tego płacisz za publikację artykułu lub serii postów. Krótko mówiąc, odpowiedni plan marketingu influencerskiego i odpowiedni influencerzy (dopasowani do profilu + angażująca kampania) mogą skutkować intrygującym CPA, ale nie jest to normą.
Wiele osób odwiedzi witrynę za pośrednictwem linku w artykule influencera. Jednak ktoś może zauważyć post influencera i przeprowadzić wyszukiwanie firmy w Internecie lub mediach społecznościowych. W rezultacie, nawet jeśli ruch zostanie skonwertowany, kampania influencera rzadko jest uznawana za jego napędzanie. Marketerzy muszą być świadomi przypadków skrajnych, które mogą prowadzić do błędnych ustaleń, na których będą opierać przyszłe inicjatywy.
Media społecznościowe
Ponieważ inwestycje w obecność w mediach społecznościowych są długoterminowe, obliczenie kosztu „bezpłatnego ruchu” i przeliczenie go na CPA jest trudne. Wielkość sprzedaży/generowania leadów z tego kanału zależy od długoterminowej obecności i wzrostu profilu w danej witrynie mediów społecznościowych.
Zatem podzielenie miesięcznych kosztów utrzymania i prowadzenia profilu przez liczbę klientów pozyskanych za jego pośrednictwem powinno dać przybliżony CPA, należy jednak pamiętać, że jest to raczej szacunek mający na celu ułatwienie podejmowania decyzji, niż dokładna statystyka z dokładnością 100%.
Marketing treści
Podobnie trudne jest mierzenie CPA w marketingu treści. Możesz obliczyć koszt stworzenia artykułu, patrząc na fakturę od agencji, którą zatrudniliśmy do opracowania treści lub dodając osobogodziny spędzone na pisaniu tekstu, jeśli został on wykonany wewnętrznie.
Ale co z dodatkowym kosztem? Ruch w blogu nie pojawia się sam z siebie. Wiąże się z pracą SEO. Czy należy uwzględnić koszt SEO? A co z dystrybucją treści za pośrednictwem mediów społecznościowych? Czy należy wziąć pod uwagę koszt działań reklamowych w celu promowania odpowiednich treści?
Jak obliczany jest CPA w marketingu cyfrowym?
Obliczenie CPA w marketingu jest stosunkowo prosty: podziel całkowity koszt reklamy przez całkowitą liczbę konwersji, aby sprawdzić, ile wydajesz na reklamę w przeliczeniu na każdą konwersję.
Na przykład, jeśli zapłaciłeś $60 za kampanię reklamową i otrzymałeś dziesięć konwersji, rozważ swój współczynnik kosztu za działanie jako $6. Oznacza to, że płacisz $6 za każdego konsumenta pozyskanego za pośrednictwem reklamy.
Wzór na obliczenie CPA
CPA = Całkowity koszt konwersji podzielony przez liczbę konwersji
Na przykład, jeżeli wydałeś $2000 na reklamę i uzyskałeś 200 konwersji, obliczenia mogą wyglądać następująco:
- CPA: $2000 / 200 konwersji = $10.
- Każda konwersja kosztuje zatem $10.
Średni koszt pozyskania klienta (CPA) w przypadku reklam w wyszukiwarkach i reklam graficznych w różnych branżach przedstawia się następująco:
- Średni CPA dla reklam w wyszukiwarce: $2,69.
- CPA dla reklam graficznych wynosi średnio $0,63.
Ważne jest, aby pamiętać, że średnie CPA mogą się znacznie różnić w zależności od branży. W rezultacie wykorzystanie średniego CPA dla reklamy internetowej jako ogólnego punktu odniesienia nie zawsze jest właściwe. Zamiast tego skup się na poprawie swojego odrębnego CPA.
Jaki jest dobry koszt pozyskania klienta (CPA)?
Jak można się spodziewać, nie ma wyraźnego kryterium określania dobrego CPA w marketingug. Idealne stawki różnią się w zależności od branży, a budżet reklamodawcy i oczekiwany zwrot z inwestycji (ROI) są kluczowymi czynnikami przy określaniu, czy CPA sygnalizuje korzystne sygnały. Dobry CPA powinien być zarówno wystarczająco wysoki, jak i niski, aby być konkurencyjnym i lukratywnym.
Według aktualnych danych z Google Adwords, średni CPA w różnych branżach wynosi $59,18 dla sieci wyszukiwania i $60,76 dla sieci wyświetlania. Wiodącym sektorem w sieci wyszukiwania jest „Prawo” ze stawką $135,17, podczas gdy „Randki i kontakty osobiste” plasuje się na dole z $6,91. Miejsca w sieci wyświetlania zostały zmienione na „Usługi zatrudnienia” z $129,69 i „Technologia” z $19,23.
Krótko mówiąc, „dobry” CPA w marketingu nigdy nie pozostaje na stałym poziomie. Ponieważ trendy marketingowe się zmieniają, a firmy ewoluują, aktualizacja celów CPA jest niezbędna.
Kluczowe czynniki wpływające na CPA w marketingu internetowym
Grupa docelowa
Docelowa grupa odbiorców odgrywa kluczową rolę w określaniu CPA. Uzyskanie wglądu w cechy, pasje i działania Twojego rynku docelowego pozwala Ci lepiej dostosować kampanie reklamowe. Jeśli Twoja grupa docelowa jest obeznana z technologią, cyfrowe kanały reklamowe mogą być skuteczniejsze niż tradycyjne.
Umieszczenie i czas reklamy
Umieszczenie i czas wyświetlania reklamy mogą mieć wpływ na CPA. Maksymalizacja ekspozycji i zaangażowania może zostać osiągnięta poprzez wybór odpowiednich platform i kanałów, aby dotrzeć do grupy docelowej i określenie optymalnych czasów dystrybucji reklam. Na przykład pozycjonowanie reklam w godzinach, w których grupa docelowa jest najbardziej aktywna w mediach społecznościowych, może przynieść lepsze rezultaty.
Optymalizacja strony docelowej
Poprawa CPA wymaga udoskonalenia stron docelowych. Dobrze zaprojektowana strona docelowa, która jest prosta w użyciu i zgodna z treścią reklamy, może poprawić doświadczenie użytkownika i zwiększyć współczynniki konwersji. Pozytywne elementy ścieżki użytkownika obejmują responsywność mobilną, atrakcyjne informacje i wyraźne przyciski wezwania do działania.
Jakość i trafność reklam
Trafność i jakość Twoich reklam mają duży wpływ na CPA. Tworzenie atrakcyjnego języka reklamowego, używanie przyciągających wzrok obrazów i personalizowanie komunikatów do rynku docelowego może pomóc Ci zwiększyć współczynniki konwersji i obniżyć koszty pozyskania.
Konkurencja i krajobraz branżowy
CPA może być dotknięte poziomem konkurencji w Twojej branży. Alokacja budżetu i techniki licytacji mogą wymagać bardziej przemyślanych działań w wysoce konkurencyjnych branżach, aby uzyskać zamierzone rezultaty. CPA można zmaksymalizować na konkurencyjnym rynku, badając techniki konkurencji, identyfikując USP i różnicując swoje oferty.
3 wskazówki, jak zmniejszyć CPA w reklamie cyfrowej
Zmniejszenie koszt pozyskania klienta marketing cyfrowy (CPA) to coś więcej niż tylko zwiększanie ruchu w celu pozyskiwania nowych klientów.
Większość marketerów, którzy chcą obniżyć średni CPA, powinna rozważyć optymalizację kosztów jako część większego planu mającego na celu osiągnięcie niskiego CPA i dobrego zwrotu z inwestycji (ROI) na szczycie lejka marketingowego.
1. Zoptymalizuj stronę docelową
Strony docelowe, które zazwyczaj są pierwszą rzeczą, jaką widzą ludzie po kliknięciu reklamy, mają istotny wpływ na to, czy konsument dokona konwersji.
Udowodniono, że udana strona docelowa zwiększa konwersje o 300%. Reklamodawcy muszą optymalizować swoje strony docelowe za pomocą testów A/B, aby zmaksymalizować zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).
2. Sprawdź optymalizację
Marketerzy, którzy kierują klientów do witryny handlu elektronicznego, muszą zoptymalizować proces realizacji transakcji, aby uzyskać niższy wskaźnik CPA.
Współczynniki porzucania koszyków zakupowych wynoszą około 70%, przy czym najczęstszym powodem są ukryte opłaty. W rezultacie otwartość na dodatkowe koszty (wysyłka, stawki konwersji itp.) ma kluczowe znaczenie, dzięki czemu proces realizacji zamówienia jest tak prosty i bezproblemowy, jak to możliwe.
3. Zastosuj zasadę Pareto
Zasada Pareto zakłada, że 80% sprzedaży firmy pochodzi od 20% jej konsumentów, co oznacza, że większość przychodów generują klienci powracający.
Marketerzy skupiający się na pozyskiwaniu klientów dokonujących wielu zakupów odnotują spadek CPA.
CPA Internet Marketing | Wzmocnij swój biznes
Chwila CPA marketing internetowy może początkowo wydawać się przerażające, ale nie musi takie być. Gdy już to zrozumiesz CPA w marketingu i jego działaniu, możesz dołączyć do sieci CPA i reklamować preferowane oferty CPA.
Sekretem udanej strategii marketingowej CPA jest bycie na bieżąco. Trendy ciągle się zmieniają i zawsze będzie konkurencja. Różne zasoby i narzędzia są dostępne online, aby pomóc Ci dowiedzieć się więcej o marketingu CPA i sposobach radzenia sobie z pojawiającymi się problemami.
Często zadawane pytania dotyczące CPA w marketingu
Czym jest koszt pozyskania klienta (CPA)?
Koszt pozyskania (CPA) to wskaźnik marketingowy, który oblicza całkowity koszt pozyskania płacącego klienta. Jest to krytyczny wskaźnik efektywności marketingowej, ponieważ bezpośrednio ocenia finansowy wpływ działań marketingowych.
Jak CPA jest stosowane w marketingu cyfrowym?
CPA jest stosowane w różnych kanałach płatnego marketingu, w tym PPC, marketingu afiliacyjnym, reklamie graficznej, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu treści.
Czy istnieje jednolity standard „dobrego” księgowego?
Nie ma jednolitego punktu odniesienia dla „dobrego” CPA, ponieważ determinują go marże zysku, ceny i koszty operacyjne.
W jaki sposób firmy mogą mierzyć CPA?
Firmy mogą śledzić CPA, wykorzystując parametry UTM, eksportując dane kampanii PPC i kody promocyjne, instalując system CRM i dodając pola formularzy do formularzy potencjalnych klientów.
W jaki sposób firmy mogą obniżyć koszty CPA?
Firmy mogą obniżyć koszty CPA poprzez udoskonalenie treści reklam, skupienie się na utrzymaniu klientów, udoskonalenie stron docelowych, wykorzystanie systemów CRM do priorytetyzowania potencjalnych klientów i częste prowadzenie badań rynku.
Co oznacza CPA w marketingu cyfrowym?
CPA w marketingu odnosi się do kosztu pozyskania lub działania i jest rodzajem marketingu opartego na współczynniku konwersji. Kwota, jaką firma zapłaci za reklamę skutkującą sprzedażą, jest znana jako koszt pozyskania.
Na czym dokładnie polega marketing CPA dla początkujących?
Marketing CPA, czyli marketing oparty na koszcie działania, to rodzaj marketingu afiliacyjnego, który umożliwia firmom każdej wielkości rozszerzenie działań marketingowych i dotarcie do większej liczby odbiorców. Polega on na współpracy z publikacją, blogerem lub osobą wpływową w celu sprzedaży produktów w zamian za prowizję.
Cześć! Jestem Faezeh, autorką treści w firmie Nobosoft. Pasjonuję się tworzeniem angażujących treści, które przynoszą rezultaty. Uwielbiam badać, czytać i pisać o marketingu cyfrowym i technologii i chętnie się tym z wami podzielę.
Wyszukaj temat

Zapisz się do naszego Newslettera
Firma sprzedająca produkty online może dotrzeć do wielu osób, ale identyfikacja i konwersja odpowiednich leadów nie zawsze jest łatwa. Z drugiej strony firmy mogą rozszerzyć swoje działania w zakresie marketingu afiliacyjnego i konwertować szeroką publiczność za pomocą marketingu CPA (koszt pozyskania). W rezultacie zrozumienie CPA w marketingu cyfrowym a jego znaczenie dla nowoczesnego biznesu jest kluczowe.
Kim jest CPA w marketingu cyfrowym?
Marketing cyfrowy wykorzystuje linki, aby przyciągnąć potencjalnych klientów, ale przekonanie ich do kliknięcia baneru, skorzystania z linku i dokonania zakupu może być skomplikowane. Konkurencja jest duża, ale uwaga klientów i budżety reklamowe są ograniczone.
W takiej sytuacji kluczowe jest wybranie najlepszej strategii zwiększenia sprzedaży przy jednoczesnym wydaniu jak najmniejszych pieniędzy. W tym miejscu do gry wkracza CPA.
Jak już wcześniej powiedziano, CPA w marketingu cyfrowym może być używany jako statystyka i metoda płatności dla firmy, która chce promować się online. W porównaniu do innych podejść, koszt reklamy jest ustalany na podstawie liczby zakupów dokonanych za pośrednictwem wyświetlanej reklamy. Tak więc celem jest, aby klient zakończył całą transakcję, a nie tylko zobaczył lub krótko wszedł w interakcję z reklamą.
Dlaczego CPA jest ważne?
Koszt pozyskania klienta (CPA) firmy lub witryny internetowej jest jednym z najważniejszych wskaźników marketingowych. Pokazuje skuteczność finansową wszystkich działań marketingowych i sprzedażowych, szczególnie w połączeniu z innymi wskaźnikami marketingowymi, takimi jak wartość klienta w całym okresie jego życia (CLV).
Określenie zwrotu z inwestycji (ROI) dla wydatków na sprzedaż i marketing jest również istotne. Bez CPA firma ryzykuje płaceniem zbyt dużo za każde pozyskanie klienta lub płaceniem więcej niż jest warte pozyskanie nowego klienta. CPA może mieć kluczowe znaczenie dla zabezpieczenia długoterminowej rentowności firmy i opracowania solidnego planu pozyskiwania klientów.
4 zalety marketingu cyfrowego opartego na koszcie pozyskania (CPA)
Jeśli chcesz wykorzystać marketing CPA do promocji swojego sklepu internetowego lub marki, oto kilka zalet, o których powinieneś wiedzieć.
1. Może zwiększyć liczbę Twoich czytelników
Jedną z ogromnych zalet korzystania z marketingu CPA jest to, jak szybko możesz poszerzyć grono odbiorców. Współpracując z osobami wpływowymi, możesz przedstawić swoje produkty większej liczbie osób, zwiększając bazę klientów. Ta strategia jest korzystna dla dotarcia do nowej publiczności lub grupy demograficznej.
2. Wzmacnia reputację Twojej marki
Współpraca z partnerami poprzez marketing CPA przyciąga nowych klientów i wzmacnia reputację i rozpoznawalność Twojej marki. Może to mieć kluczowe znaczenie dla pozycjonowania Twojej firmy jako wiodącego konkurenta w branży, wzmacniając sprzedaż i obecność online. Takie zaufanie do wpływu strategii może być uspokajające dla odbiorców.
3. Jest dość niedrogi
Być może najważniejszą zaletą marketingu CPA jest jego niski koszt, co czyni go prostym podejściem dla firm każdej wielkości do komunikowania się z nowymi potencjalnymi klientami. Zamiast inwestować pieniądze w cyfrowe kampanie reklamowe, które generują wyświetlenia, kliknięcia i interakcje, ale nie skutkują leadami ani konwersjami, marketing CPA może pomóc Ci zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.
4. Na koniec, ryzyko jest niskie
Marketing CPA to strategia niskiego ryzyka zarówno dla firm, jak i podmiotów stowarzyszonych, ponieważ opiera się na wynikach. Ty i podmioty stowarzyszone, z którymi współpracujesz, zarabiacie pieniądze tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie pożądany cel. To motywuje podmioty stowarzyszone do promowania Twojej marki, ale Ty wypłacasz środki marketingowe tylko wtedy, gdy osiągnięty zostanie Twój docelowy cel. Takie bezpieczeństwo inwestycji może być pocieszające dla odbiorców.
Gdzie mogę stosować model kosztu pozyskania klienta (CPA)?
Płatność za kliknięcie
W przypadku PPC sprawy są bardzo proste. Możemy stworzyć kampanię, która maksymalizuje konwersje lub minimalizuje koszty konwersji.
Marketing afiliacyjny
W przeciwieństwie do reklam PPC, marketing afiliacyjny często pobiera opłaty za konwersje, a nie za kliknięcia lub ruch. W ten sposób unikasz ryzyka i kosztów związanych z pozyskiwaniem ruchu; zamiast tego zadowalasz się sprzedażą/leadami od swoich partnerów. Płaca sprzedawcy musi być wystarczająco atrakcyjna, aby opłacało się mu generować ruch dla Ciebie.
Marketing wpływowy
Atrakcyjność marketingu influencerskiego polega na tym, że nie musisz wydawać pieniędzy za każde kliknięcie. Zamiast tego płacisz za publikację artykułu lub serii postów. Krótko mówiąc, odpowiedni plan marketingu influencerskiego i odpowiedni influencerzy (dopasowani do profilu + angażująca kampania) mogą skutkować intrygującym CPA, ale nie jest to normą.
Wiele osób odwiedzi witrynę za pośrednictwem linku w artykule influencera. Jednak ktoś może zauważyć post influencera i przeprowadzić wyszukiwanie firmy w Internecie lub mediach społecznościowych. W rezultacie, nawet jeśli ruch zostanie skonwertowany, kampania influencera rzadko jest uznawana za jego napędzanie. Marketerzy muszą być świadomi przypadków skrajnych, które mogą prowadzić do błędnych ustaleń, na których będą opierać przyszłe inicjatywy.
Media społecznościowe
Ponieważ inwestycje w obecność w mediach społecznościowych są długoterminowe, obliczenie kosztu „bezpłatnego ruchu” i przeliczenie go na CPA jest trudne. Wielkość sprzedaży/generowania leadów z tego kanału zależy od długoterminowej obecności i wzrostu profilu w danej witrynie mediów społecznościowych.
Zatem podzielenie miesięcznych kosztów utrzymania i prowadzenia profilu przez liczbę klientów pozyskanych za jego pośrednictwem powinno dać przybliżony CPA, należy jednak pamiętać, że jest to raczej szacunek mający na celu ułatwienie podejmowania decyzji, niż dokładna statystyka z dokładnością 100%.
Marketing treści
Podobnie trudne jest mierzenie CPA w marketingu treści. Możesz obliczyć koszt stworzenia artykułu, patrząc na fakturę od agencji, którą zatrudniliśmy do opracowania treści lub dodając osobogodziny spędzone na pisaniu tekstu, jeśli został on wykonany wewnętrznie.
Ale co z dodatkowym kosztem? Ruch w blogu nie pojawia się sam z siebie. Wiąże się z pracą SEO. Czy należy uwzględnić koszt SEO? A co z dystrybucją treści za pośrednictwem mediów społecznościowych? Czy należy wziąć pod uwagę koszt działań reklamowych w celu promowania odpowiednich treści?
Jak obliczany jest CPA w marketingu cyfrowym?
Obliczenie CPA w marketingu jest stosunkowo prosty: podziel całkowity koszt reklamy przez całkowitą liczbę konwersji, aby sprawdzić, ile wydajesz na reklamę w przeliczeniu na każdą konwersję.
Na przykład, jeśli zapłaciłeś $60 za kampanię reklamową i otrzymałeś dziesięć konwersji, rozważ swój współczynnik kosztu za działanie jako $6. Oznacza to, że płacisz $6 za każdego konsumenta pozyskanego za pośrednictwem reklamy.
Wzór na obliczenie CPA
CPA = Całkowity koszt konwersji podzielony przez liczbę konwersji
Na przykład, jeżeli wydałeś $2000 na reklamę i uzyskałeś 200 konwersji, obliczenia mogą wyglądać następująco:
- CPA: $2000 / 200 konwersji = $10.
- Każda konwersja kosztuje zatem $10.
Średni koszt pozyskania klienta (CPA) w przypadku reklam w wyszukiwarkach i reklam graficznych w różnych branżach przedstawia się następująco:
- Średni CPA dla reklam w wyszukiwarce: $2,69.
- CPA dla reklam graficznych wynosi średnio $0,63.
Ważne jest, aby pamiętać, że średnie CPA mogą się znacznie różnić w zależności od branży. W rezultacie wykorzystanie średniego CPA dla reklamy internetowej jako ogólnego punktu odniesienia nie zawsze jest właściwe. Zamiast tego skup się na poprawie swojego odrębnego CPA.
Jaki jest dobry koszt pozyskania klienta (CPA)?
Jak można się spodziewać, nie ma wyraźnego kryterium określania dobrego CPA w marketingug. Idealne stawki różnią się w zależności od branży, a budżet reklamodawcy i oczekiwany zwrot z inwestycji (ROI) są kluczowymi czynnikami przy określaniu, czy CPA sygnalizuje korzystne sygnały. Dobry CPA powinien być zarówno wystarczająco wysoki, jak i niski, aby być konkurencyjnym i lukratywnym.
Według aktualnych danych z Google Adwords, średni CPA w różnych branżach wynosi $59,18 dla sieci wyszukiwania i $60,76 dla sieci wyświetlania. Wiodącym sektorem w sieci wyszukiwania jest „Prawo” ze stawką $135,17, podczas gdy „Randki i kontakty osobiste” plasuje się na dole z $6,91. Miejsca w sieci wyświetlania zostały zmienione na „Usługi zatrudnienia” z $129,69 i „Technologia” z $19,23.
Krótko mówiąc, „dobry” CPA w marketingu nigdy nie pozostaje na stałym poziomie. Ponieważ trendy marketingowe się zmieniają, a firmy ewoluują, aktualizacja celów CPA jest niezbędna.
Kluczowe czynniki wpływające na CPA w marketingu internetowym
Grupa docelowa
Docelowa grupa odbiorców odgrywa kluczową rolę w określaniu CPA. Uzyskanie wglądu w cechy, pasje i działania Twojego rynku docelowego pozwala Ci lepiej dostosować kampanie reklamowe. Jeśli Twoja grupa docelowa jest obeznana z technologią, cyfrowe kanały reklamowe mogą być skuteczniejsze niż tradycyjne.
Umieszczenie i czas reklamy
Umieszczenie i czas wyświetlania reklamy mogą mieć wpływ na CPA. Maksymalizacja ekspozycji i zaangażowania może zostać osiągnięta poprzez wybór odpowiednich platform i kanałów, aby dotrzeć do grupy docelowej i określenie optymalnych czasów dystrybucji reklam. Na przykład pozycjonowanie reklam w godzinach, w których grupa docelowa jest najbardziej aktywna w mediach społecznościowych, może przynieść lepsze rezultaty.
Optymalizacja strony docelowej
Poprawa CPA wymaga udoskonalenia stron docelowych. Dobrze zaprojektowana strona docelowa, która jest prosta w użyciu i zgodna z treścią reklamy, może poprawić doświadczenie użytkownika i zwiększyć współczynniki konwersji. Pozytywne elementy ścieżki użytkownika obejmują responsywność mobilną, atrakcyjne informacje i wyraźne przyciski wezwania do działania.
Jakość i trafność reklam
Trafność i jakość Twoich reklam mają duży wpływ na CPA. Tworzenie atrakcyjnego języka reklamowego, używanie przyciągających wzrok obrazów i personalizowanie komunikatów do rynku docelowego może pomóc Ci zwiększyć współczynniki konwersji i obniżyć koszty pozyskania.
Konkurencja i krajobraz branżowy
CPA może być dotknięte poziomem konkurencji w Twojej branży. Alokacja budżetu i techniki licytacji mogą wymagać bardziej przemyślanych działań w wysoce konkurencyjnych branżach, aby uzyskać zamierzone rezultaty. CPA można zmaksymalizować na konkurencyjnym rynku, badając techniki konkurencji, identyfikując USP i różnicując swoje oferty.
3 wskazówki, jak zmniejszyć CPA w reklamie cyfrowej
Zmniejszenie koszt pozyskania klienta marketing cyfrowy (CPA) to coś więcej niż tylko zwiększanie ruchu w celu pozyskiwania nowych klientów.
Większość marketerów, którzy chcą obniżyć średni CPA, powinna rozważyć optymalizację kosztów jako część większego planu mającego na celu osiągnięcie niskiego CPA i dobrego zwrotu z inwestycji (ROI) na szczycie lejka marketingowego.
1. Zoptymalizuj stronę docelową
Strony docelowe, które zazwyczaj są pierwszą rzeczą, jaką widzą ludzie po kliknięciu reklamy, mają istotny wpływ na to, czy konsument dokona konwersji.
Udowodniono, że udana strona docelowa zwiększa konwersje o 300%. Reklamodawcy muszą optymalizować swoje strony docelowe za pomocą testów A/B, aby zmaksymalizować zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).
2. Sprawdź optymalizację
Marketerzy, którzy kierują klientów do witryny handlu elektronicznego, muszą zoptymalizować proces realizacji transakcji, aby uzyskać niższy wskaźnik CPA.
Współczynniki porzucania koszyków zakupowych wynoszą około 70%, przy czym najczęstszym powodem są ukryte opłaty. W rezultacie otwartość na dodatkowe koszty (wysyłka, stawki konwersji itp.) ma kluczowe znaczenie, dzięki czemu proces realizacji zamówienia jest tak prosty i bezproblemowy, jak to możliwe.
3. Zastosuj zasadę Pareto
Zasada Pareto zakłada, że 80% sprzedaży firmy pochodzi od 20% jej konsumentów, co oznacza, że większość przychodów generują klienci powracający.
Marketerzy skupiający się na pozyskiwaniu klientów dokonujących wielu zakupów odnotują spadek CPA.
CPA Internet Marketing | Wzmocnij swój biznes
Chwila CPA marketing internetowy może początkowo wydawać się przerażające, ale nie musi takie być. Gdy już to zrozumiesz CPA w marketingu i jego działaniu, możesz dołączyć do sieci CPA i reklamować preferowane oferty CPA.
Sekretem udanej strategii marketingowej CPA jest bycie na bieżąco. Trendy ciągle się zmieniają i zawsze będzie konkurencja. Różne zasoby i narzędzia są dostępne online, aby pomóc Ci dowiedzieć się więcej o marketingu CPA i sposobach radzenia sobie z pojawiającymi się problemami.
Często zadawane pytania dotyczące CPA w marketingu
Czym jest koszt pozyskania klienta (CPA)?
Koszt pozyskania (CPA) to wskaźnik marketingowy, który oblicza całkowity koszt pozyskania płacącego klienta. Jest to krytyczny wskaźnik efektywności marketingowej, ponieważ bezpośrednio ocenia finansowy wpływ działań marketingowych.
Jak CPA jest stosowane w marketingu cyfrowym?
CPA jest stosowane w różnych kanałach płatnego marketingu, w tym PPC, marketingu afiliacyjnym, reklamie graficznej, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu treści.
Czy istnieje jednolity standard „dobrego” księgowego?
Nie ma jednolitego punktu odniesienia dla „dobrego” CPA, ponieważ determinują go marże zysku, ceny i koszty operacyjne.
W jaki sposób firmy mogą mierzyć CPA?
Firmy mogą śledzić CPA, wykorzystując parametry UTM, eksportując dane kampanii PPC i kody promocyjne, instalując system CRM i dodając pola formularzy do formularzy potencjalnych klientów.
W jaki sposób firmy mogą obniżyć koszty CPA?
Firmy mogą obniżyć koszty CPA poprzez udoskonalenie treści reklam, skupienie się na utrzymaniu klientów, udoskonalenie stron docelowych, wykorzystanie systemów CRM do priorytetyzowania potencjalnych klientów i częste prowadzenie badań rynku.
Co oznacza CPA w marketingu cyfrowym?
CPA w marketingu odnosi się do kosztu pozyskania lub działania i jest rodzajem marketingu opartego na współczynniku konwersji. Kwota, jaką firma zapłaci za reklamę skutkującą sprzedażą, jest znana jako koszt pozyskania.
Na czym dokładnie polega marketing CPA dla początkujących?
Marketing CPA, czyli marketing oparty na koszcie działania, to rodzaj marketingu afiliacyjnego, który umożliwia firmom każdej wielkości rozszerzenie działań marketingowych i dotarcie do większej liczby odbiorców. Polega on na współpracy z publikacją, blogerem lub osobą wpływową w celu sprzedaży produktów w zamian za prowizję.
Cześć! Jestem Faezeh, autorką treści w firmie Nobosoft. Pasjonuję się tworzeniem angażujących treści, które przynoszą rezultaty. Uwielbiam badać, czytać i pisać o marketingu cyfrowym i technologii i chętnie się tym z wami podzielę.